Merhabalar,
Bugün aracımla ilgili yaşadığım bir arıza sorununu ve çözümlerini paylaşmak istiyorum.
Bir çok clio kullanıcısının başına gelen bir sorun olduğunu düşünüyorum. Ve ustalar bu konuda çok bilgi sahibi değil o yüzden detayları ile başımdan geçen gelişmelerden bahsedeceğim.
Clio arıza ışığı |
Orda çözüm bulamayınca kuzenin gittiği ustaya gittim. Dediğim sorundan başka herşeyine baktı aracımın. Bende sonunda bu ışık arızasına da bakacak diye bekliyorum. Sonunda da dediki hatırlamıyorum şimdi aracın gereksiz bir parçasını değiştireceğini söylemişti. Sorun ya düzelmezse diye sorunca dizelmezse beyine kadar değiştirecez diye 5-6 parça saydı. masrafıda 1500 tl yi buluyordu yaklaşık.
Ordan da kaçtım dedim bu işi çözse çözse renault servisi çözer. Özel Renaoult serviside yaptığı gibi bilgisayarı taktı. Pedalın değişmesi gerektiğini söyledi. Her ne kadar ondan değil diye ısrar etsemde dinlemedi beni. Bende eğer olmazsa pedalı almam dedim o da kabul etti. Neyse değiştik yaklaşık yarım gün sonra gene bu baş belası ışık yandı. Ondan da hayır gelmeyince nette araştırdığım diğer bi özel servise gittim. Bu serviste bilgisayarı bağladı ve aşağıdaki hataları aldı.
Clio arıza bilgileri |
İlk önce fren pedal müşirini değişti. Resimde görülen 3. hata kayboldu.
Benim sorunumun pedal ile beyin arasında bulunan pedal devresinin olduğunu söyledi.
Servisten bir elektirkçinin gelip devreyi değiştirip yapabileceğini söyledi ve 200 tl fiyat verdi. Ama benim servisten gelen elemanı görmemem gerektiğini söyledi. Arabayı bırakacakmışım o da gelip yapacakmış. Ben çok pis kıllandım tabi ne alaka yani diye. Orayada yaptırmaktan vazgeçtim ama arızanın kaynağına baya bi yaklaşmıştım.
En son gittiğim ankaradaki ustada arabayı taktı gene bilgisayara ve aynı arızaları aldı. Fren pedal müşiri gene bozuk çıktı anlmadım ısrarlarıma rağmen gene değişti. Bu arızayı hemen yapabileceğini toplam 100 tel alacağınız söyledi.
Sonuç olarak;
Son gittiğim yer sadece gaz pedalının ordaki soketleri temizledi. Yani onu ben bile yapabilir mişim. Tekrar bozulur mu diye sorduğumda ise yok hiç birşey olmaz bu düzeldi. İlerde belgi boğaz kelebiğini de temizlyebileceklerini söylediler. Bende baktım çok birşey yapmayınca 80 tl ye ikna ettim.
Yani arkadaşlar eğer böyle bir arıza alırsanız kesinlikle parça değişimi vs işlere girip hemen masraf yapmayın ustalar bu konuda çok bilgisiz. Ben arabayı deneyecem şimdi dün ustadan çıktıktan eve gelene kadar birşey olmadı. Bakalım inşallah düzelmiştir.
Tekrar sorun çıkarsa burdan gelişmeleri aktarırım. Ayrıca sormak istediğiniz bi soru olursa burdan yorum yapabilirsiniz. Sayfamı sık sık kontrol ediyorum.
Arızasız günler dilerim...
Arızasız günler dilerim...
12/12/2014
Malesef yazımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bizim ustanın yüzde doksan düzelir dediği arızanın yüzde onluk kısmı tuttu. Nedense hep o yüzde onluk kısım denk geliyor bana.
Neyse daha sonra arıza tekrar etti. Ustayı aradım dedi gel bu seferde kelebek boğazını temizleyecez. Gittik neyse temizledi güya ama 1 saate kalmadı gene bozuldu. Hafta içi arabayı tekrar getir dedi bakalım sonuç ne olacak. Gelişmeleri tekrar buradan yazarım artık... Bu arada şu arızadan dolayı clio dan renault dan nefret ettim.
18/12/2014
2 gün önce arabayı tekrar servise bıraktım. Pedalı değiştirildi. Ayrıca pedal dan çıkan kabolalar düzenlendi. 2 gündür arabada sorun yok. Eğer sorun çıkarsa tekrar eski pedalı geri takacağız... sırun çıkmazsa böyle devam edeceğiz... Bakalım İnşallah sorun çıkmazda biter bu sıkıntı... Ayrıca usta 1,2 2004 2005 clio larda bu tarz kronik arızaların çok olduğunu söyledi... Hatta bu sorun bu seferde düzelmezse gerekirse elinden çıkar dedi bu arabayı... Ama sorun düzelirse sıkıntı yaşamazsın dedi...
Bu beyinli araçlardan da iice soğudum bende diyorum bu millet neden şahin alıyor... parçası ucuz düz kontok harika zök çıkar düzelsin oh :)
Sonuç olarak az öncede dediğim gibi arabada bir sorun yok şu an için... Olursa zaten buradan yazarım yazmazsam düzeldi demektir. :)
19/06/2015
Arkadaşlar en son dediğim yöntemde işe yaramadı. Eski pedalı geri taktırdım. Parasını da iade aldım. Daha sonra arıza ile uğraşmayı bıraktım bir iki kez daha arıza yaptı. Yaklaşık 3 aydır arıza yapmıyor. En güzeli hiç uğraşmamak galiba :)
Arızasız günler dilerim...
Hocam ayni sorun bende de var yazi icin tesekkurler oncelikle.
YanıtlaSilsorunun pedal degisimi ile ortadan kalktimi yarin bende ustaya gidicem
pedal değişimi sakın yaptırmayın o şeki,lde bir düzelme olmuyormuş...
SilMerhabalar öncelikle geçmiş olsun bende 2004 reno Kango aynı sorun bende var bende pedal değiştim yine problem aynı sitede girdim nedeni o ışık yandığında araç çekişten düşüyor ustalara soruyorum bı sürü katakulle başka bişey yok .çözüm bulan olursa iyi olur
SilSelamlar sorun çözümü bulundu aynı sorunla 1 yıldır uğraşıyom izmir atasaniyede bir oto elektikci bütün sorunu cözdü adam hemen arka sinyal lambasını çıkardı soketler erimiş diğeride ermiş bir kablo çekti olay bitti 20 liraya inanılır gibi değil kafayı yiyecektim çok şükür
SilAdresi kabaca vereyim atasanayi sonlara doğru çorbacı Ekrem usta var hemen yan tarafında hem oto kilit hem elektrik işleri yapan usta var ismini bilmiyorum ilk yapılacak iş eriyen soket varmı kablolar bir birine değiyor beyni aptallaştırıyor pedal falan değiştirmeyin sakın
Silarkadaşlar reno clıo 2000 rxt aynı sarılambalar sorunu bendede oldu marş kablosu kopmuş 130 cm marş kablosu değişti sorun duzeldi
SilBabacım bu ikaz buji kızdırma ikazı herkesin bilgisine
SilArkadaşlar Cliolarda ön kaputun su sızdırma sorunu oluyor. Kaput içeriye su alıyor. İçeriye giren su da beyne ve sigorta kutusuna giriyor. Bunun sonucu olarak sigorta kutusunda ve beyinde kısa devre ve yanmalar meydana geliyor, araba aptallaşıyor. Öncelikle aracın sigorta kutusunu temizlettirin. Olmazsa bildiğiniz iyi bir beyinciye beyni açtırıp bakımını yaptırın.
SilMerhaba benim ataçta yanıyır 1.p trafic çekim gücü düşüyor banada turbo dediler araç kendi kendine çekimden düşüyor yokuş zorlanıyor araç motor ikazı diyorlar
SilMerhaba;
YanıtlaSilGeçmiş olsun. Son gittiğiniz ustanın adresini öğrenebilir miyim*
kardeş ustamı vereyim istersen ama bu işi beceremiyor...
SilTeşekkürler, o zaman almayayım :) Ama anladığım kadarı ile arıza sıklığı azalmış.
Silaynen. arıza yaklaşık 5-6 aydır yapmıyor nasıl düzeldi hiç anlamadım...
SilArkadaşlar sorun dert bitti ve sadece 220 tl ye hallettik tabi hazır gitmişken eksiklwrle beraber olan fiyat bu. 24 temmuz 2017 tarih bu arada. Usta İstanbul maslak sanayide 05358954682 fatih usta giderseniz eger kurtuluş balıkçı yunus aracılıgıyla geldim derseniz size daha ii yardımci olacaklardır. Bizim işyeri aracının bakımlarını yapan bi abimizin kardeşidir kendisi. Bwylikdüzünde oturuyorum bi kac ustaya göstersemde bi şey anlamadılar ve baktım aracı söküp yeniden yapacaklar yani bi kazık atacaklar hemen kaçtım aklıma bizim usta geldi ford araçlara bakıuor adam arabayla bi yukarı bi aşağı şıp diye anladı sorunu ama benim araç dacia olduğu için maslak sanayideki kardeşini aradı fatih usta o da renault servis ve adam harbi ustaşimdi burda sorun ne diye soruyorsanız istanbul dışında ikamet edenler için yazayım turbo hortumunu ve bi kaç parca degişimi ile ölu araba tekrar dirildi sanki ama istanbul içi ikamer edenlere tavsiyemdir bu gün olmuş yani 21 eylül 2017 ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. Burada paylaşım yaparak insanların sıkıntılarıyla ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Silarkadaşlar son müdehaleden sonra da arabam düzelmedi bilginiz olsun... bundan dolayı tavsiye etmeyim ustamı... gene aynı arızayı yapınca ustada kitlendi birşey diyemedi... bende taktığı pedalı söktürüp parasını geri aldım... Şu an için bende bilmiyorum ne yapabilirim... ama nedense arıza sıklığı azaldı bazen gene oluyor bir süre öyle kullanıyorum daha sonra düzeliyor...
YanıtlaSilgaz pedalının üzerinde bi sensör var. ona baktır. iyice sıksınlar muhtemelen gevşemiş veya eğilmiştir. onun birlikte manyetik kaptör'ü zımparalat bşy kalmaz...
Silkardeş sıfırdan pedal taktık gene düzelmedi manyetik kaptörüde daha önce değiştirmiştim. Bu yöntemlerlede düzelmiyor ne meret bi arıza ise...
SilArkadaşlar bende reno Kangoo var aynı sorun bende de var ama usta çözemedi ben çözdüm fren pedalın üstünde bir büyük birde küçük soket var soket sigorta kutusuna yer bulamamışlar tam aşağıya koymuşlar o soketten yapıyor ben soketle oynadım 3 ay oldu şükür deneyin başarılı olacaktır ama halen soketi degistirmedim 😀
Silaynı sorun benim arabadada var 2005 clio 1.2 . arıza ışı yanıyor ve araba 3000 devirden sonra gaz yemiyor
YanıtlaSilkardeş bu sorun cliolarda kronik... yukarda bahsettiğim alternatifleri uygulat sakın fazla masraf yapma... benim araba da 5 aydır yanmıyor o ışık... ustalara dikkat et...
SilAbicim aynı sorum bendede var numaranı verebilirmisin
Silarkadaşlar bugün sorunumu halletim. her parçasını değiştirmeme rağmen sönmeyen arıza ışığını gaz kelebeği lpg ve gaz adaptasyonunu yaptırdıktan sonra düzeldi bu sorunla karşılan kişiler bu ayarları iyi bir ustaya yaptırırsa sorunu çözülecektir.ben kayseride nebi usta diye bir yerde yaptırdım tavsiye ederim..
YanıtlaSilKardesim bu nebi ustanın adresini yazarmısın lutfen artık bunaldım bu arızadan
Silbilgilendirme için teşekkürler. lpg olmayan arabalarda nasıl düzeltecez acaba. genelde çözümler farklı yerlerden geliyor. nasıl bi arızaysa...
YanıtlaSilayni sorun bendede var arabam 2000 mdl reno megan1 1.6 8valf benzn lpg manuel bende dolasip duruyorum ustalari bi sonuc alirsam yazacagm (gaz kelebegi ve adaptasyonuda bideniylim)bakalim.
YanıtlaSilkardeş çok ciddi masraflara girmemeni tavsiye ederim çözümü basit olaiblir. birde şöyle birşey duydum pedaldan kelebeğe çekilen bir kablo ile de çözülebiliyormuş. bunuda aklında bulundur. çözümü de bulur yazarsan seviniriz.
SilBenim araba duz yolda giderken bu isik yanmiyo rampa cikarken takkk yaniyo bende baya bi seyler degistirdim nafile ama kafaya taktim baktiriyorum bi sonuca ulasirsam ALLAH in izniyle yazacam.
SilArkadaslar bende hallettim galiba niye galiba 4,5 gundur yanmiyo cunku aslinda biraz daha bekliycektim ama sorunu olanlara bilgi vermek istedim oncelikle aracin rolanti valfini map sensorunu 15 tlye satilan yagsiz spreyle temizleyip taktim 1 gun sonra isik yine yandi yag degisim zamani gelmisti yagini bujileri veeee tabiki BUJI KABLOLARI degistim ne gorsem bujiyi sayin ustalar dis atlatmis (2 dis)ve kablolarida tam oturmamis temas var ama yandan sikismis sanki neyse bunlari (ORJINAL BUJI VE KALOSUNU) DEGISTIM ALLAHA SUKUR YANMIYO BAYADIR.Bunu paylasmak istedim.Arizasis gunler dilerimm.
SilArkadaslar bende hallettim galiba niye galiba 4,5 gundur yanmiyo cunku aslinda biraz daha bekliycektim ama sorunu olanlara bilgi vermek istedim oncelikle aracin rolanti valfini map sensorunu 15 tlye satilan yagsiz spreyle temizleyip taktim 1 gun sonra isik yine yandi yag degisim zamani gelmisti yagini bujileri veeee tabiki BUJI KABLOLARI degistim ne gorsem bujiyi sayin ustalar dis atlatmis (2 dis)ve kablolarida tam oturmamis temas var ama yandan sikismis sanki neyse bunlari (ORJINAL BUJI VE KALOSUNU) DEGISTIM ALLAHA SUKUR YANMIYO BAYADIR.Bunu paylasmak istedim.Arizasis gunler dilerimm.
Silarkadaslar birde ince hortumlar varya valfe map,a giren motordan cikan falanonlari kontrol edin derim bakarken iki uctane patlak hortum gordum onlarida patlak yerini koparim saglamini takin boyu yetmiyosa degistirin bence.
SilBu arıza ışığı benim araba da yanmıştı. Aracım 2011 model Clio Symbol. Hiç servise felan da gitmedim. Kendi kendine kayboldu. Yaklaşık 7-8 ay sonra bir daha yandı, gene gitmedim, sonra gene kayboldu. 3,5 ay daha geçti, şu an Eylül 2015'deyiz yanıyor. 1,5 yıl için 3. kez yanıyor. Ancak dikkat ettim ani fren yapınca çıkıyor ya da bana öyle geliyor. Her ne kadar ışık yanıyor ise de, şu an görünürde araçta bir sorun yok veya sonradan inşeAllah bir şey olmaz.
YanıtlaSil1 günde iki defa ani fren yaptım akabinde benim de ışık yanmaya başladı. Ani fren yapıp ABS devreye girince yapıyor sanıyorum bunu.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilValla ben de bi ara yandı mayıs 2017 gibi usta bilgisayardan arızaları sildi kayboldu ocak 2018 de yine yandı bakalım arasıra yanıyor sonra sönüyor yanı düz yolda bişi yok fakat bozuk yolda yanıyor ben de anlam veremedim
Silbende de nazar değmesin yaklaşık 6 aydır yanmıyor... o yüzden hiç ellemiyorum inşAllah yanmaz bi daha da...
YanıtlaSilbende 2008 clio 1.5dci var. ilk ışık yandığında herhangi bir sorun çıkmadı. sonra araba yeterli devire çıkmadı. yokuşlarda 3.vitesle 40 ile gidiyordum yani. hızlanmada da sorun yaşadım. şimdi serviste turbo hortumunun yırtıldığını söylediler ve onu değiştirdiler..100 tl ye. bakalım düzelecek mi. resmen eziyet oldu. bir ay bu şekilde kullandım. düz yolsa hissedilmesede kula rampası gibi yerlerde kamyonlar selektör yaptılar
YanıtlaSilSimdi duzeldimi ayni araba ve ayni sorun bende var
Silkardeşim ben 2 senedir arabmın sorununu çözmeye çalışıyorum en son buldum. aracım symbol 2007 1.5 dizel. kardeşim Shell veya petrol ofisinden başka yerden mazot aldığımda bu sorun süreklı oluyor. sıkıntı mazotta. kac gündür PO dan alıyorum sorun yok
Silbunların yakıtını kalıteli koyacaksın başka sorun yok
Bende dün akşam aynı sorun ile karşılaştım.Arıza ışığını görmesem benzin filtresi,benzin pompası ya da bobinler diyecektim,çünkü bu problemden dolayı 1 ay ustayla uğraştım.Gaz yemiyor araba,3000 devri geçmiyor,en fazla hızım 100 km bende bu haftasonu göstereceğim arabayı...Servisine mi götürsem napsam bilemedim
YanıtlaSilgötürecekseniz yetkili servise götürün ama müdahaleden önce mutlaka bi fiyat alın... arabanın bütün parçalarını değişip 3-4 bin tl masraf çıkarabililer... benim arıza yukarıda ki makalede belirttiğim uygulşamalardan sonra kendiliğinden geçti 8 aydır ışık yanmıyor... ilginçtir yani...
Silbendede 2011 clio symbol var 3 yıldır bende 2014 de kışın bir kere yandı sonra kayboldu 2016 da tekrar yandı acaba dursunmu yoksa gideyimmi servise
YanıtlaSilHocam bana sorarsan gitme kendiliğinden kayboluyor. Benim 8 aydır neredeyse olmuyor.
SilSelam arkadaş benim reno seymbol arac tam 3 yıldır servisi mesken yaptım ama arıza lambasını sondüremedilr bir hayli masraf ettim gaz pedali elektirik aksami şimdide elektirik tesisatı deyişecek dediler maliyeti 4 bin tl dediler hiç alakasıyok genelde yagmurlu ve araba tazikli su ile yıkandıgı zaman arac elektironuk bölümü su alıyo ve uzun zaman sonra arıza lambasi kendiloginden sönüyo simdi dedigim yeri kendinde yapa bilirsin akünün yanında siyah kutu var onun icinde sigortalar var beyaz büyük soket var bunlara balata temizleyici siprey var onunla tamamen fıs fıs yap orada okistlenme ve su kalıntısı oksitlenme ve su siprey sayesinde temizlenmis olur kurumadan aracı calıştırma yeni cikan beyinli araclardan anlyan usta yok lüzümsuzparca deyişimi yapıyolar
SilSelam arkadaş benim reno seymbol arac tam 3 yıldır servisi mesken yaptım ama arıza lambasını sondüremedilr bir hayli masraf ettim gaz pedali elektirik aksami şimdide elektirik tesisatı deyişecek dediler maliyeti 4 bin tl dediler hiç alakasıyok genelde yagmurlu ve araba tazikli su ile yıkandıgı zaman arac elektironuk bölümü su alıyo ve uzun zaman sonra arıza lambasi kendiloginden sönüyo simdi dedigim yeri kendinde yapa bilirsin akünün yanında siyah kutu var onun icinde sigortalar var beyaz büyük soket var bunlara balata temizleyici siprey var onunla tamamen fıs fıs yap orada okistlenme ve su kalıntısı oksitlenme ve su siprey sayesinde temizlenmis olur kurumadan aracı calıştırma yeni cikan beyinli araclardan anlyan usta yok lüzümsuzparca deyişimi yapıyolar
Silbenim araçtada bu gun yandı servise gitmeyi duşundum
YanıtlaSilSORUN ÇOZULDU Arkadaşlar bendede 2005 1.2 Clio hb var aynı sorunları bende yaşadım bilgisayara bagladıklarında gaz pedalı sensoru diyorlar ama asıl sorun su akunun arkasında beyine giden 3 adet elektrik soketi var onları kendiniz şirketten çıkarın d40 yağlı kır pas sökücü temizleyici spreyi sıkın temizlensin geri takın basit bisey kapatırken kenarlarındaki lastiklere iyi bakın gevşek veya yırtık kopuk varsa yenisini alın oradan su teması olduğundan arıza alıyorsunuz ben yaptım 2012 martta hala kullanıyorum problem yok ki o zamanlar 6_7 farklı usta elektrikçi baktı sorunu sadece 1 tanesi cozdu
YanıtlaSilhaklısın. genelde yıkamadan sonra veya yağmurlu havalard yapıyor. o kutu su alıyor. ama su almasını engelleyemedim bir türlü. usta temizliyor takıyor tamam . tamam da sonraki yağmurda gene yanıyor ışık. son çare iyice izole edeceğim kaploları.
SilSORUN ÇOZULDU Arkadaşlar bendede 2005 1.2 Clio hb var aynı sorunları bende yaşadım bilgisayara bagladıklarında gaz pedalı sensoru diyorlar ama asıl sorun su akunun arkasında beyine giden 3 adet elektrik soketi var onları kendiniz şirketten çıkarın d40 yağlı kır pas sökücü temizleyici spreyi sıkın temizlensin geri takın basit bisey kapatırken kenarlarındaki lastiklere iyi bakın gevşek veya yırtık kopuk varsa yenisini alın oradan su teması olduğundan arıza alıyorsunuz ben yaptım 2012 martta hala kullanıyorum problem yok ki o zamanlar 6_7 farklı usta elektrikçi baktı sorunu sadece 1 tanesi cozdu
YanıtlaSilAbi sprei soketlerin içine sıkıcaz doğrumudur bide benim araba 1.5 dci farkeder mi. 140 km hızdan sonra daha gitmiyo. Işık yanmadan önce 170 180 km hız yapıyodu
Silkardeş soketi söküp içini iyice wd40 ile temizle... farklı arkadaşa sormuşsun ama görmez etmez diye yazdım... saygılar...
SilAllah razı olsun abi sağolasın. Sorun pedalda değil yani
SilPeki temizledikten sonra bilgisayara başlayıp hataları silmek gerekirmi yoksa direk ışık söner mi??
SilAbi sıktım içine iyice ama ışık hala yanıyor
SilAbi sıktım içine iyice ama ışık hala yanıyor
Silblader candan ata adlı kullanıcı aşağıda yer tarif etmiş onuda dene istersen...
Silproblem çözüldüüü. piyangodan para çıktı arabamı uçurumdan yuvarladım .para yoksa sakın denemeyin.
YanıtlaSil1999 clio hb 1.6 otomatik vites bendede bu ışık yanıyor.yokuşlarda arac bayılıyor.durup kalkarken hemen hareket etmiyor 4-5 sanıye sonra kalkış yapıyor.cekişden düşmese sorun degil dicemde düz yolda sorun yok ama yokuşta ve kalkışlarda sorun tavsiyelerini bekliyorum
YanıtlaSilBeynin fişini çekin ve sonra 5 dk sonra takın
YanıtlaSil2011 dizel symbol de ayni isik yandi uzun yolda giderkn arada yaniodu ve gaz yemiyordu ustaya gittim dediki pompaci ya baktirman lazim enjektorlerde bi sikinti olabilir dedi araba rahat calismio dedi bende duzcedeki soylu pompaya gittim enejktor temizligi ve ayari yapildi bide pompanin kapagi degisti dort gun oldu isik yanmio cok sukur yanrsa bida pedal pozisyon sensoru sivici c devresi degistir dedi
YanıtlaSilselamun aleykum. arkadaş benim araçta 2007 dizel symbol aynı arıza bende de oluyor giderken gazı kesiyor. Şu anda aracında durum nasıl tekrar arıza lambası yandımı. birde ne kadar masraf ettin. soylu pompa bu arıza tespitini kendi yapıyormu.
SilS.a arkadaşlar 2003 clio hb var 1.4 16 walf bu sorun bendede oluyor bazen kendi yaniyor bazen mars isiklari ile yanik şekilde kaliyor devir 3000 i ggeçmiyor napicam bi yardim istiyorum
YanıtlaSilKardeş yazının içinde ve yorumların içinde bulunan tavsiyeleri bi uygula... çözüm bulma ihtimalin yüksek...
Silbendede 1999 otomatik clio var.testereye benzeyen ikaz lambası ara ara yanıyordu.yandıgı zaman arac çekişden düşüyordu.bir çok usta gezdim hepsi farklı şey söyledi.en son beyinciye yönlendirdiler beyinde sorun diye oda şanzuman yag basınc düzenleyicide sorun dedi.bende şanzuman yagını degiştirdim.2 haftadır kullanıyorum şu an sorun yok.
YanıtlaSilBende de 2007 clio 3 1.5 dizel var. Rampalarda 5. vitesde devir 3bin oldumu ışık yanıyor. Aracı istop edip çalıştırınca sönüyor tekrar. Ustaya sorduğumda mazot filtresi demişti değiştirdik yine aynı. Soketlerin nerde olduğunun resmini atabilseniz kendimiz çözmeye çalışırdık aslında.
YanıtlaSilHocam yazı içinde geçen soketleri araştırırsan bulabilirsin... pedalidan giden kabloyu incelersen görebilirsin... ama senin araba dizemiş dizeller ve benzinlerde bu ışık farklı durumlarda yanıyor... yorumlarda dizel aracı olan arkadaşlara da sorabilirsin...
YanıtlaSilSelam o kadar farklı ve o kadar çok şey yazmışsınız ki ne yapacağımı şaşırdım. Benim de 2012 model bir symbol üm var. Ve bu ışık yanıyor. Fazlası ile canımı sıkıyor. Ne yapacağımı bilemedim. Çok fazla ve çok farklı yorumlar var. İyice karıştım .
YanıtlaSilSelam aynen bende aynı durumdayim aracım daha 67 binde dizel 2012 model cekisten dusuyo isik yaninca ne yapcagimi bilmiyorum
SilSelam aynen bende aynı durumdayim aracım daha 67 binde dizel 2012 model cekisten dusuyo isik yaninca ne yapcagimi bilmiyorum
Silbilader bu sorun basit bir çözümü olan birşey değil... olsada keşke yazsak... ihtimalleri en basitten zora doğru olarak değerlendirmen gerekiyor...
YanıtlaSilBeyler bi anlattiklariniz benim 2003 model pejo 307 imde basima geldi.sorunu cozdumm..sirasiyla sunlari yaptim gaznkelebegi temizlendi bujileri yeninesil lpg uyumlu bujilerle degistirdim son olarakta isin eyli bir ustaya gaz ayari yaptirdim sorun ordadan kalkti pejo=citroen=rena
YanıtlaSilkardeş ustanın iletişim bilgilerini paylaşır mısın aynı şehirdeki arkadaşlar için iyi olur...
Silslm arkadaşlar. 2012 symbol üm var. 1.5 DCI ara ara bu hatayı yapıyor. Çok sinir bozucu bir durum. Fakat dikkatini çeken bir şey oldu araç hızını almış giderken bu hataya geçince araçta bir gaz kesme oluyor ve hafifte olsa araç sarsılıyor. Bunu hissediyorsun. Ben de baktıracağım. Bakalım ne çıkacak. Renault servisi bu işe kesin çözüm üretir mi sizce
YanıtlaSilKurban benim numaram 5 37 286 60 27 banada haber ver aynı durum bendede var
SilAynı sorun bende oldu nasıl cozdunuz paylasirmisiniz
Silkardeş reno yetkili servis muutlaka çözüm bulacaktır. ama maliyetleri ne çıkar bilmiyorum... ilk önce fiyat konusunda anlaş... değiştireceği parçalara da dikkat et...
YanıtlaSilS.a abiler 2 senedir bu sorunu çözmeye uğraşıyorum daha dün enjektörleri değiştirdim sorun hala devam ediyor. Araç 1.5 dci 2010 symbol artık takıntı haline getirdim.ustaların hepsine dolandırıcı gözüyle bakmaya başladım çünkü 2 senedir hiç bir çözüm bulunamadı üstüne en az 2500 tl masraf ettim. Konuyu ve yorumları baştan sona okudum çoğunu uyguladım uygulamadığım 3-5 şey var. hiç umudum olmamasına rağmen onları da uygulayacağım. fakat konuya vakıf birisi varsa çözüm bulunduysa lütfen cevap yazarsanız müteşekkir olurum. Allah razı olsun paylaştığınız bilgiler için çok sağ olun şimdiden.
YanıtlaSilBeyler bayanlar kisa ve oz yaziyorum bu isik benim aracim megan1 gaz benzinli ne kelebek bogazi yok gaz pedali yok buji fln fln.....alakasi yok Cozumu yaziyorum bitane yagsiz sprey alin 15 tl falan yada olan bi tamirciniz vardir iki uc fisss bile yeterr nereyemi motorun onunde yag cubunun onunde benim aracta orasi fis var soketli soketi disinden cikarin plastik zaten gecmeli ikisinede fis fisss sorun bitti ayrica performans icin diger sensorlerede fislayin arac fisek...BANADA DUA EDIN INSALLAH....
YanıtlaSilBeyler bayanlar kisa ve oz yaziyorum bu isik benim aracim megan1 gaz benzinli ne kelebek bogazi yok gaz pedali yok buji fln fln.....alakasi yok Cozumu yaziyorum bitane yagsiz sprey alin 15 tl falan yada olan bi tamirciniz vardir iki uc fisss bile yeterr nereyemi motorun onunde yag cubunun onunde benim aracta orasi fis var soketli soketi disinden cikarin plastik zaten gecmeli ikisinede fis fisss sorun bitti ayrica performans icin diger sensorlerede fislayin arac fisek...BANADA DUA EDIN INSALLAH....
YanıtlaSilHocam bende de aynı sorun var ve epeydir çözüm bulamadım. anlattığınızı daha ayrıntılı anlatmanız mümkün mü . pek bir şey anlamadım yazınızdan. Teşekkürler
SilAhmet bey yazdığınız sorunun aynısını 2006 1.2 clio mda yaşıyorum. Ankarada şaşmazda bi oto elektronikcisne bıraktım. Bu işi daha önce çok yaptığını söylüyor usta. Aracı teslim aldıktan sonra tekrar yazıcam durumu. İnşallah düzelir.
YanıtlaSil2011 dci symbol var kızdırma yandı elektrikçi bilg. bağladı gaz pedalından 9 lu kablo çıkıyor bu kablo diğer 9 lu kablo demetine bağlanması için fiş var boşluk yapıyor fiş aradan çıkartıldı 9 adet kablo kafa kafaya bağlandı 30 tl masrarf çıktı 7 aydır sorun yok 05464228463
Sil2011 dci symbol var kızdırma yandı elektrikçi bilg. bağladı gaz pedalından 9 lu kablo çıkıyor bu kablo diğer 9 lu kablo demetine bağlanması için fiş var boşluk yapıyor fiş aradan çıkartıldı 9 adet kablo kafa kafaya bağlandı 30 tl masrarf çıktı 7 aydır sorun yok 05464228463
Silvalla bu ariza isigi sorunu cozulmedi belli bir sure sonra yine yandi simdi yanmiyo anlamadim Ama cozersem sorunu nokta atisi olarak paylasicam :(
YanıtlaSilvalla bu ariza isigi sorunu cozulmedi belli bir sure sonra yine yandi simdi yanmiyo anlamadim Ama cozersem sorunu nokta atisi olarak paylasicam :(
YanıtlaSilSelamlar bende de 1.5 dizel kango var 2006 model aynı şeyi bugün yasadım hemen orjinal kitapçığa baktım ksıtma bujisi veya yakıtta su var diyor hareket halinde ıdıtma yapmayacagına göre yakıtta su var
YanıtlaSilBu gün depoya 50 tl mazot aldım ve sorun ondan sonra başladı. Bende öyle tahmin ediyorum.
SilBirde yolda giderken belirli bi hıza geldikten sonra gaz pedalına basınca artık mazot yemiyor devir 3000 de kalıyor ve sanki hava üflüyor. Ya hava filtresinde bi sorun var yada mazat dandik.
Mazotu sıfırlıycam olmadı hava filtresini degiştircem yada hava filtresi ile bı sıkıntı varsa mesala ateşlemede ona bakcam oda olmadı Bi piyango biletide ben alırım... :)
SilDaha önce bmw 1.16 kullandım aynı sorunla karşılaştım araba belirli bi hızdan sonra gitmiyor gitmiyor enjektörlerden biri arızalanmış sanayiden 100 tl ye aldım taktırdım düzeldi ama bu şlsorun şimdi daica logan 1.5 dizel de çıktı araştırcam sıkıntı giderse yazarım.
SilMerhabalar benimde 2000 model 1.6 clio hb aracım var ve aynı sorun ile karşılaştım.Renault servisine gittim servise giderken km göstergem de bozuldu :) km göstergesinin km kaptöründen olduğunu yanan ikaz ışığının ise yakıttan kaynaklandığını söylediler. km kaptörünü değiştirdim km göstergem düzeldi fakat ikaz ışığı ara ara yanıp sönüyordu.uzun bir süre yanmadı En son marş motorunu değiştridim şuanda ışık sürekli yanmakta elektirikçim bilgisayara bağladı hataları sildi genede ışık sönmedi. tüm yorumları okudum nasıl bir çözüm bulacağımı bilemedim. Fakat yukarıda yazılan gaz kelebeği lpg ve gaz adaptasyonunu ayarı vs olaylar daha mantıklı geldi servis te yakıttan kaynaklandığını söylemişti.Ucuz yerden yakıt aldığımda yanıyor du öyle bir tespit yapmıştım fakat şuanda gaz ın kalitesi farketmiyor sürekli yanıyor.Yakıt ile ayaraları yaptırım son durumu sizlerle paylaşacağım
YanıtlaSilBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSilÇÖZÜM BURADA beyler bende çok uğraştım şimdi uzun uzun anlatıp kalabalık etmiyim.ne.map sensörü, ne gaz kelebeği ne gaz potansiyometresi bu araçların beyinlerinde bir diyot varmış onu değiştirip yeniden programlama yapılıp potansiyometre soketi direk bağlantı yapılınca sorun tertemiz çözülüyor. Ben Kahtada da Adıyamanda da bir çok yere gösterdim hiç birininde bi halt bildiği yok en son Besnide derdime derman buldum. Ustada tecrübesini hem işinde hemde konuşmasında belli ediyor. Yakın olanlar varsa Besni Sanayide MKB elektronik (Beyinci Mehmet Usta)
YanıtlaSilHOCAM BEN MARDİNDE YASIYORUM BU USTANIN TELEFONUNU VEREBILIRMISIN BIZIM MARDINDEKI USTAYA ANLATSIN NE YAPMASI GEREKTIĞINI LÜTFEN RİCA EDEİYORUM
SilBenimde renault symbol 1.2 aracımda bu ariza lambasi yanıyor ceylanpinardayim çözüm bulamadım mardine getirmeyi dusunuyordum arabayi çözum buldunuz mu siz acaba
SilOlurda başka yerde yaptıracaksanız fiyatı bilin diye söylüyorum ben 200TL ye yaptırdım.
YanıtlaSilBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSilslm arkadaş lar benim 2005 clio 1.4 dynamique otomatik bir hafta önce aldım aynı sorun benim araçta var kelebek boğazı değişti fren müşürü değişti sorun devam ediyor konya yardım şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilslm beyler aynı sorunu 2004 clio hb te yaşadım gaz pedalından akünün hemen yanında bulunan sigortalarında olduğu yerde beyaz bir sokete giden kablonun servis tarafından değiştirşilip direk lehimlenmesi sorunu giderecektir. bu renault kronik hatalarından birisiymiş bu konuda mais in teknin notunu bizzat gördüm. eger sorun bu aşamadan sonrada devam ediyorsa size beyinde sıkıntı var diyebilirler. ama beyinle alakası yok beyne giren karşılıklı iki soket var bu soketlerin temasızılığı sonucu bu arıza meydana geliyor bu aşmada ise soketin deliklerine küçük parçalar halinde bakır kablolar yerleştirip soketi takın sorunun hal olduğunu görüp bana dua edeceksiniz. ben bu aşamalara gelene kadar arabanın gaz pedalından beynine kadar her yerine baktırdım ama ustanın tecrübesiyle beyne giren soketlerdeki temesızlık beynin doğru bilgi akışını almamasına ve saçmalamasına neden oluyor.
YanıtlaSilHOCAM TELEFON NUMARANIZI VEREBILIRMISINIZ BENDE AYNI SIKINTININ MUS-ZDARIBIYIM USTAYA ANLATAMIYORUM BELKI SIZ IZAH EDEBILIRISINIZ
SilHalledebildiniz mi aynı sıkıntı bende de var ceylanpınardayim
SilHerkese slm,
YanıtlaSil2007 clio 3 dynamic 1.5dci 170bin km de aracım var. Opetten aldığım yakıt sonrası araçta devir arttırma ve kesme gibi problem oluşmakta başladı. Sürekli olmamasına rağmen genel kullanımda en az 2 kere yapıyor bazen hiç yapmıyor. Özellikle 1.ve 2. Viteste sorun oluyor. 110-120 gibi hızlara sorunsuz çıkıyor ancak daha fazlasını endişe ettiğim için yapmıyorum. Mesela aracı çalıştırıp 1.viteste harekete başlayınca 3000devirin üzerine zorlayıp 2.vitese atmak için debriyaja basıp ayağımı gazdan çekmeme rağmen devir 4000-4500lere çıkıyor. Sonra tekrar düşüyor. 2.vitestete yüksek devirle 3. Vitese atmak istediğimde yine araç 4000-4500 devirlere kendi aynı şekilde yükselip tekrar düşüyor. Bazen de 2.viteste 3000 devire takılıp kalıyor veya hızlanırken aniden deviri düşürme çabası oluyor aracın. Sanki aynı anda başka biri benim aksi davranışımla araca müdahale ediyor gibi. Atatürk sanayideki servisime getirdiğimde motoru alete bağladığını ve bir sıkıntı olmadığını, kendisi kullandığını ve bahsettiğim problemi yaşamadığını söyledi. Dizel araçlar için benzine katkı maddesi etkilememi istedi würth marka. Problemin yakuttan motora toz kaçması olabileceği ve bu katkı ile çözülebileceğini söyledi. Ancak söylediği gibi olmadı. Problem aynı şekilde devam ediyor. Yüksek devirden motoru yakarmıştım, motor yatak yapar mı, enjektör ve motoru ilgilendiren parçaların değişimi ile çözülür mü tam anlamadım. Yazılanlardan tam bir sonuç çıkaramadım. Bu önerilerin hepsini serviste ustama aktaracağım bakalım ne diyecek? Olmadı reno servise götürüp tespit ve maliyet durumunu öğreneceğim. Bilenlerin yazmasını rica ederim. Çözüme ulaştırabilirsem yazacağım, ( bu durum yaşanırken araçta herhangi bir ışık yanmıyor ve motor teklemesi gibi bir durum söz konusu olmuyor. )
Selamun aleyküm bende 2003 model dcı clio var dizel bende de aynı ışık yanıyor ama bende bilgisayar arızası ısıtma bujisi diyor iki Aydır uğraşıyorım yine yanmaya devam ediyo ama benim araçta sizin dediğiniz gibi çekimden düşme vs gibi sıkıntı yok 1nolu bobin değişti sonra tesisat a bkıldı sonra beyin değişti olmadı beyni geri aldım benzeri bi olay başına gelen varmı acaba yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilSelamun aleyküm bende 2003 model dcı clio var dizel bende de aynı ışık yanıyor ama bende bilgisayar arızası ısıtma bujisi diyor iki Aydır uğraşıyorım yine yanmaya devam ediyo ama benim araçta sizin dediğiniz gibi çekimden düşme vs gibi sıkıntı yok 1nolu bobin değişti sonra tesisat a bkıldı sonra beyin değişti olmadı beyni geri aldım benzeri bi olay başına gelen varmı acaba yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilSymbol 2012 1.2 Benzinli için 4 yıldır her yönetimi denedim. Ne yetkili servisler nede işini bilen ustalar bir çözüm üretemedi. Kelebek boğazını da komple değiştirdim sonuç yok. Yılda 1 defa bu arızayı yapıyor, tekliyor, yolda bırakıyor sonra hiç bir şey olmamış gibi aylarca sorunsuz gidiyor. Sonuç olarak arızayı kimse bilmiyor, bulamıyor. En akılcı ve iç rahatlatıcı yöntem şu olmalı öncelikle wurt marka enjeksiyon temizleme katkısını uygulayın, boğaz kelebeğini ne olur ne olmaz diye temizletin. Fren pedalının üzerindeki muşiri elden geçirtip sağlama alın, akünün sağında bulunan siyah kutu içerisindeki sigorta ve diğer konnektörleri temizletin. Bu şekilde minimum masraf ile arızanın sebebi olacak en mantıklı işlemleri yapmış olursunuz. Zira bu arızanın doğrudan mekanik veya beyin ile ilgili olmadığı muhakkak (ki hepsini denedim). Bu işlemlerden sonra arabanızı 3-4 hafta test edin, tozlu ve bozuk yollarda kullanın, temas problemi hallolduysa bu test ten başarılı çıkarsınız. Benim mevburen izlediğimim yol bu, 2 haftadır sorun yok araçta, inşallah ta bir daha olmaz. Deneme yanılmayla çözüm aramaktan başka yol kalmadı zira....
YanıtlaSilÖncelikle herkese merhabalar.2012 model symbol 1.5 dci araca sahibim.Bende bu arızayla karşılaştım.Allah'tan babam oto elektrik ustası.Bana söylediği şey bu arıza göstergesi araçta birden fazla sebepten yanabiliyor.Yani debriyaj veya gaz ile alakalı ya da fren ile alakalı olabiliyor.Kullanım kılavuzunada baktığımda pedal arıza ışığı olarak geçiyor.Fakat benim bu arızayı alma sebebim mazot filtresinden kaynaklanmış.Bakımını biraz geciktirdiğim için mazot filtresi ömrünü tamamlamış ve motora yeterli derecede yakıt gönderemediğinden aracın çekişinde düşüş oldu ve akabinde bu arıza göstergesi yandı.Hemen mazot filtresini değiştirdik.Yaklaşık 2 aydır hiçbir şekilde gösterge yanmıyor.Bahsettiğim problemle de artık karşılaşmıyorum.Bu gösterge o kadar fiyatlara çıkacak kadar bir arıza çıkarmaz aracınıza.Yetkili servislere gitmeden önce mutlaka işinin ehli yıllarını bu işe vermiş ustalara gösterin.Zira sanayide orjinal bir fren balatasını 50 liraya değiştirebilenler servise gidince fiyatın 300 lira gibi 6 katı fazla paralarla karşılaşabiliyorlar.
YanıtlaSilYeriniz nerede 5452004020 numaram bana ulaşırsanız bizde gelelim halletsinler
SilSELAMUN ALEYKUM BU ARIZA ISIGINI HALLETTIM UZATMIYCAM BI SURU SEYLER YAZILYO ZATEN ARACIM MEGN1~1.6~8VALF BNZN VE GAZLI BEN NE YAPTIM ZATEN BI SURU PARCA DEGISTIM VALF SNSR VAP SNSR VS VS SONUC ARIZA DEVAM ETTI EN SON YAPTIGIM (OKSIJEN SENSORU~SONDASI) ONCE NERDE OLDUNU OGRENDIM EGZOSUN USTUNDE YA USTAYA SORUN VY NETTEN BAKIN BI UCU SOMUNLU DIGERI FIS SOKETLI ONCE SOKETI CIKARIN SONRA SOMUNU SOKETLI TARAF ILE BERABER DONUYO ZATEN AYRILMIYO YANI EGZOSUN ICINE GIREN UCU PAS TUTMUS ONU INCE ZIMPARA SNRA PAS SOKUCU VE BALATA SIPREYI TEMIZLEDIM ONCE SOMUNLU TARAFI EGZOSTAKI YERINE SONRADA SOKETI TAKTIM SONUC ARIZA ISIGI YANMIYO ARTIK KENDINE GUVENEN MASRAFSIZ HALLEDEBILR NOT:OKSJN SENSORU 150~200 TL ARASI BU SENSOR 120 BINDEN SONRA ARIZA YAPABILIYOMUS BEN BI SURU PARCAYA VERDIM PARALRDAN SONRA DENEMEK ISTEDIM TEMIZLEYEREK OLURMU DIYE OLDU ;SIZ ISTERSENIZ DEGISTIRIN BANADA BI DUA EDERSINIZ INSALLAH HERKESE SELAMLAR SIDDETLE TAVSIYE EDIYORUM YAPINCA AYRICA ARACIN CEKISI BEYAZ DUMAN ATMASI SABAHLARI BENDE BAYA ATIP DUZELIYODU SONRA BUNLARDA NORMALE DONDU...KOLAY GELSIN HERKESE BI FAYDAM OLURSA NE MUTLU BANA.
YanıtlaSil2910 symbol 15 dizel araç. Aynı ısık bugün bende de yandı ama milletinki gibi gaz yememe değil. Tam tersi debriyaj a bastigin anda kendisi gaz veriyor.deli gibi bagiriyor ayağını debriyajdan cekince sıkıntı yok. Gece yağmur yağdi bir yerleri islandimi diye aklıma geliyor. Ustaya göstereceğim sonucu nu buraya yazarım. Konya
YanıtlaSil2010 symbol 1.5 dizel araç. Aynı ısık bugün bende de yandı ama milletinki gibi gaz yememe değil. Tam tersi debriyaj a bastigin anda kendisi gaz veriyor.deli gibi bagiriyor ayağını debriyajdan cekince sıkıntı yok. Gece yağmur yağdi bir yerleri islandimi diye aklıma geliyor. Ustaya göstereceğim sonucu nu buraya yazarım. Konya
YanıtlaSil2010 symbol 1.5 dizel araç. Aynı ısık bugün bende de yandı ama milletinki gibi gaz yememe değil. Tam tersi debriyaj a bastigin anda kendisi gaz veriyor.deli gibi bagiriyor ayağını debriyajdan cekince sıkıntı yok. Gece yağmur yağdi bir yerleri islandimi diye aklıma geliyor. Ustaya göstereceğim sonucu nu buraya yazarım. Konya
YanıtlaSilSlm arkadaşlar benim arabam laguna 1 1997 model bu lamba benim aracımda sadece rampa larda yanıyor konuşan paket olduğu için bişeyler söylüyor ama anlamıyorum ve serv lambası yanıyor devirde hiç bi yükselme düşme yok sadece rampalarda yanıyor stop edip çalıştığında rampa olmasın hiç yanmıyor anlam veremedim bi yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilSlm arkadaşlar benim arabam laguna 1 1997 model bu lamba benim aracımda sadece rampa larda yanıyor konuşan paket olduğu için bişeyler söylüyor ama anlamıyorum ve serv lambası yanıyor devirde hiç bi yükselme düşme yok sadece rampalarda yanıyor stop edip çalıştığında rampa olmasın hiç yanmıyor anlam veremedim bi yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilkangoo 2004 mdl üçgen içinde bi araç resmi var o ne anlama geliyo bilen varmı
YanıtlaSilÇÖZÜM PROFESYONEL VE AAAA GERÇEKTEN DOĞRU DİYECEKSİNİZ BAKIN KESİN OKUYUN MASRAFTAN KURTULACAKSINIZ
YanıtlaSilAracınız aninden güçten düşüyor ve size turbonun devre dışı kaldığını düşündürüyorsa aracınız "limp mode" a girmiş olabilir.
Turbo beslemeli araçlarda ECU tarafından tehlikeli bir durumun tespiti sonucunda aracın önceden programlanmış bir modda çalışmasıdır. Limp mode'da genel şikayet ise, aracı kullanırken ani güç kaybı oluşması durumudur. Limp Mode da aracı kullanan kişi, daha fazla güç için gaz pedalına bastığında aracın sanki arka taraftan çekildiği hissine kapılır. Bu arızanın kilit belirtisi ise, kontağı kapatılıp açılan aracın eski gücüne kavuşması durumudur.
Yani aracınız yolda seyrederken aniden güç kaybına uğruyor, sanki turbosuz yani atmosferik bir dizel gibi yola devam ediyor, ancak bu durum kontağı kapatıp aracı tekrar çalıştırdığınızda düzeliyorsa aracınız Limp Mode a giriyor demektir.
Bu durumla düz bir yolda seyrederken karşılaşmanız pek mümkün olmayabilir. Özellikle düşük devirlerde aracın Limp Mode a geçmesi beklenmez. Çünkü, düz bir yolda aracı sakin şekilde kullanırken motorun fazla güce ihtiyacı yoktur.Bu durumu muhtemelen, otobanda rampa yukarı seyrederken veya bir dağı tırmanırken fark edersiniz. Zira motorunuz, böyle bir yolda güce, dolayısıyla üst seviyede bir Turbo beslemesine ihtiyaç duyacaktır.
Eğer aracınız, aninden güç kesmiyor, bunun yerine genel olarak güçten yoksun şekilde çalışıyorsa bu durumda arızayı başka yerlerde aramanız gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki, Limp Mode a geçişin en önemli belirtisi, aracın aninden güç kesintisine uğraması ve kontağı açıp kapama sonucunda aracın eski gücüne kavuşması durumudur.
Konunun ve hatanın daha detaylı anlaşılması için, neyin Limp Mode olmadığının açıklanması yerinde olacaktır. Limp mode, araç sorunsuz çalıştıktan 2-3 saniye sonra motorun aninden durması durumu değildir. Eğer böyle bir durum varsa, immobilzer a bakılması uygun olacaktır. Panelde uyarı ışığı bulunan sarı anahtar sönmeden kontağa basılması böyle bir sonucu doğurur.Eğer bu ışık söndükten sonra yine aynı sorunla karşılaşırsanız, yakıt veya elektrik ile ilgili bir sistemde arızanın olduğu akla gelmelidir. Bu durumda yakıt filtresinin ve varsa enjeksiyon pompası üzerindeki yakıt kesmeselenoidinin kontrol edilmesi yerinde olur.
Eğer araç kontağı çevirdiğiniz halde hiç çalışmadıysa, aküde veya ateşleme anahtarında sorun olması muhtemeldir. Ancak bu durumda da su kesindir ki, Limp Mode a sebebiyet veren Turbo böyle bir soruna yol açmaz.
Diğer bir durum ise, aracın 1200 rpm in üstüne çıkamaması durumudur. Gaza ne kadar yüklenirseniz yüklenin eğer motor rolanti devri civarında hareket ediyorsa, gaz pedalında sorun olduğu akla gelebilir. Bu sorunda, sürekli düşük güç anlamına gelecektir ve turbonun bahsi geçen soruna yol açması mümkün değildir.
Peki araç Limp Mode a neden girer?
Araçlarda beyin olarak bilinen ECU sürekli olarak algılayıcılardan (yakıt ve hava sistemini kontrol eden sensörler gibi) bilgi toplar ve bu verileri üretici firma tarafından önceden belirlenen verilerle kıyaslar. Eğer sensörler arızalanırsa veya önceden tanımlanan veri aralığının dışında bir veri değeri ile tespit ederse, ECU muhtemel zararı önlemek için aracın güvenli şekilde çalışması amacıyla gerekli ayarlamaları yapacaktır. Bu denetlemenin en önemli parçalarının başında ise elbette Turbo ve motor aksamı gelmektedir. Çünkü motorun aşırı yakıt veya aşırı hava ile beslenmesi, motora zarar verilmesi anlamına gelecektir. Bu nedenle ECU, verilerin istenen değer aralığında olmaması durumunda Turbo basıncını ve yakıt sistemini motoru koruma adına kontrol altına alacaktır.
YanıtlaSilLimp Mode da ECU tarafından motorun önceden tanımlı bir aralıkta çalışması anlamına gelmektedir. Bu nedenle, herşey çok güzel giderken bir anda aracınızın turbosuz, atmosferik bir dizel araç gibi hareket etmesi söz konusu olur ve kontağın açıp kapanması sonucu sensörlerden gelen verinin sıfırlanması ile beraber tekrar turbonuzdan max güç elde eder hale gelirsiniz. Zira, araç bir nevi güvenlik modundan çıkmış ve aynı koşullar oluşana kadar tekrar eski performansında çalışmaya başlamıştır.
Böyle bir durumla karşılaşmak oldukça can sıkıcı ve kimi zaman da tehlikelidir. Düşünün! Rampa yukarı seyrederken yavaş ilerleyen bir aracı solluyorsunuz ve altınızdaki motor gücü bir anda kesiliyor. Karşıdan gelen araçla burun buruna gelmeniz içten bile değil. Bu nedenle bu sorunun ihmal edilmemesi önemlidir. Motordaki gücün ne zaman, nerede, nasıl sizi terk edeceğini bilememeniz yolculuklarınızı korkulu ve tereddütlü hale çevirebilir.
Peki sorun nereden kaynaklanıyor ?
Öncelikle Limp Mode a girmiş bir aracın hata kodlarına bakılmaksızın mekanik aksamıyla oynanması faydadan çok zarar getirecektir. Özellikle işinin ehli olmayan ve kulaktan dolma bilgi ile aracınızı deneme tahtasına çevirmesi muhtemel ustalardan böyle bir sorunun çözümünde uzak durun derim. Eğer belirtiler anlattığım gibi ise, aracınızın enjektörleriyle ve mazot pompasıyla alakalı bir durum olmadığını bilmeniz önem taşır. Aksi takdirde bu elemanların değiştirilmesi veya tamiri hem sorununuzu çözmeyecek hem de boşuna para harcamanıza sebebiyet verecektir.
Aracın hata kodlarına bakıldıktan sonra, hava besleme dağılımının kesikli mi, yüksek mi, yoksa düşük mü olduğu anlaşılacaktır. Bu durumda ilk olarak,Turbo hortumlarında yırtık ve bu hortumlarda aşınma olup olmadığı kontrol edilmeli, çıkmış veya yerine oturmamış hava kanalları olup olmadığına dikkatlice bakılmalıdır. Hava besleme siteminde oluşacak bir kaçak, aracın Limp Mode a girmesine, kimi zaman da araçta tekleme veya sıçrama yapmasına sebep olabilir.
YanıtlaSilAraç hata kodlarında, (Boost Deviation Intermittent, Boost Deviation Negative, Boost Deviation Positive, intake manifold pressure xxxxx, charge pressure control deviation) şeklinde mesajlarla karşılaşılmış ise, Turbo basıncını ölçen ve turboyu kontrol eden bir sistemde hata olduğu anlaşılmalıdır. Çoğu zaman ani güç kaybı sensör veya Turbo problemi nedeni ile yaşanır. Bu kodlar genellikle, lmp Mode a girmeye sebep olan düşük besleme veya aşırı besleme durumlarını ifade eder. En genel sebep ise N75 solenoididir. N75, turbonun wastegate ine veya değişken geometrili turbolarda VNT actuator üne uygulanan hava basıncını kontrol eder.
N75 in çalışma prensibi kısaca şöyledir. Emem monifoldundaki basınç sensörü hava basıncının istenen seviyeye ulaştığını gösterdiğinde, ECU N75 solenoidini çalıştırır ve N75 besleme basıncını istenen seviyede tutulmak için wastegate e veya VNT actuator üne uygulanan vakum basıncını düzenler. Eğer vakum hortumlarında veya kanallarında çatlak, kırık veya delik varsa, ya da N75 selenoidi arızalı ise basınç kontrol edilemeyecek ve ECU aldığı sinyaller ile basınç artışı durumunda aracın Limp Mode a geçişini sağlayacaktır. Bu durumda N75 in yerinden sökülmesi ve elektronik kontak temizleyici ile temizlenip yerine takılması sorunu giderebilir. Eğer sorun devam ederse N75 in değişimi söz konusu olabilir.
YanıtlaSilAyrıca N75 in çalışmasını sağlayan elektrik bağlantılarına da bakılması yerinde olacaktır. Bu bağlantıların paslanması veya kopuk olması da N75 in çalışmamasına sebep olabilir. EGR solenoidinin de, az karşılaşılsa da Limp Mode a neden olması mümkündür. Bu durumda N75 gibi EGR solenoidine de bakmak faydalı olacaktır. Bazı modeller için EGR selenodi ile N75 in yer değiştirilmesi, bu selenoidlerin çalışıp çalışmadığının kontrolünde faydalı olacaktır.
Hata kodları besleme basınç dağılımın kesikli olduğunu söylüyorsa, bütün hava kanallarına bakılmalı. Bu durumda mutlak suretle vakum kaçağı olduğunu söylemek mümkündür.Bütün vakum kanallarını, Turbo actuatör ünü ve plastik bağlantıları kontrol emelisiniz.
YanıtlaSilEğer hata kodlarında besleme basınç dağılımının negatif olduğu belirtiliyorsa, kurumlanmış emme manifoldu, kaçıran Turbo actuator ü, kötü vakum kanalları veya dar VNT actüatör seviyesi ile karşı karşıyasınız demektedir. Eğer değişken geometrili bir Turbo kullanılıyorsa, VNT kanatlarının kurumlandığı ve bu nedenle temizlenmesinin gerektiği de anlaşılabilir.
Eğer hata kodlarında besleme basınç dağılımın pozitif olduğunu belirtiyorsa, N75 in çalışmadığı, kaçıran Turbo actuatorü, kötü vakum kanalları veya dar VNT actüatör seviyesinin veya wastegate in ayarsız olduğu akla gelmelidir.
Özellikle motorun yüksek oranda besleme ihtiyaç duyduğu anlarda atılan egsoz gazının sıcaklığı artar ve bu sıcaklık içerisinde atık gazda yer alan maddeler yanarak turbonun ve ekzos sisteminin kurumlanmasına yol açar. Bu kurumlanmasının sistemlerden atılması için, motor sıcakken yüksek viteslerde motor devrini 4000-4500 rpm e getirerek kısa bir süre yol almak faydalı oalcaktır. Ancak özellikle yüksek kükürt oranlı yakıtın sebep olacağı kurumlanmanın, bu tür uygulamalarla atılması pek mümkün değildir. Bu nedenle zamanla Turbo ekipmanlarında kurumlanma söz konu olabilir.
Şayet aşırı besleme nedeniyle Limp Mode a geçiş varsa, bu durumun sık karşılaşılan diğer sebebi, değişken geometrili turbolarda VNT aktüatör ünün ve Turbo kanatlarının kurumlanması veya biriken maddeler yüzünden rahat hareket edemeemsi veya yapışkan hale gelmesidir. Eğer kanatlarda yapışkanlık oluşmuşsa, bu parça sökülerek iyice temizlenmeli veya yağlanmalıdır. Ancak bu uygulama kesin çözüm olmayabilir. Bu nedenle parçayı değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Ancak bu parçanın ayrı satıldığına rastlamak mümkün değildir. Genelde turbonun hepsini satmak amacıyla firmalar bu parçayı ayrı olarak satışa sunmazlar. İkinci el temiz bir turbodan tedarik edilerek Turbo onarılabilir.
Aracın Limp Mode a girmesinin diğer bir sebebiyse, yakıt filtresi olabilir. Uzun süre değiştirilmeyen yakıt filtresi, yakıtı tam olarak süzemez ve yakıtla gelen muhtemel yabancı partiküller enjektörlere kadar uzanabilir. Bu durumda aracın Limp Mode a girmesine neden olur. Emme monifoldundan önceki hortumlarda olan tıkanmalar ve kurumlanmalar da Limp Mode sebep olur. Bir diğer sebep ise MAF sensörüdür (Kütleölçer, hava basınç ölçer, akışmetre). Bu sensörün düzgün çalışmaması da Limp Mode sebebidir. Ancak, yakıt filtresi, emme monifoldunda tıkanma ve MAF sensörü arızası aracı Limp Mode a sokuyorsa, araçta aynı zamanda sürekli güç kaybı da söz konusu olacaktır..
Genel olarak aracı Limp Mode a sokacak bir çok sebep vardır. Ancak sayılan bu sebepler sıklıkla karşılaşılan ve ilk akla gelenlerdir. Bunun dışında LimpMode a neden olan sebepler aynı zamanda farklı sorunlar da çıkararak kendini belli edecektir.
Clio 2 hb 2004 bu arizayi tam olarak cozen var mi. Yorumlari okudum. 3000 devir ustune cikmiyor. Gaz pedalinin altinda yuvarlak donen bir sey var onunla oynayinca duzeliyor belli bir zaman sonra tekrar yapiyor. kesin cozen arkadaslarin yardimini bekliyorum.
YanıtlaSilLaguna 1 97 otomatik benim.aracimdada var aynı sıkıntı arıza kotları kitapçığını baktığımda vites kutusu sorunu diyor ama yorumlarda bakinca ve ustalara sorunca sorunca gaz pedalindan eksoz kısmına giden bi sensör veya kablo olduğunu ve o kablonun zamanla eksoz isisi nedeniyle ısınıp. Soğuması yüzünden paslanmasina neden olduğu için zamanla iletkenligini görevini yapamadığından kaynaklanıyor diyor otomatik olması bide laguna olmasi beni maddi yönden korkutuyor ve güvenip kurcalatmiuorum ustalara bide benim aracımda bu lamba yanınca hiç bi değişiklik olmuyor devir yükseltme ve düşürme gibi uzun yolda isteğim kdar gideyim sorun yok sadece dik bi rampa.çıkayım o.zaman veriyor uyarı ışığını bu yüzden de pek önemsemiyorum dedim.gibi önce o eksoz kısmını gösterim maliyet fazla deyil.denemekte fayda var
YanıtlaSilHocam 60 km yi gecmiyor araba yani kisaca bisiklet gibi oluyor gitmiyor. Paspaslari biraz geriye cekince birde gaz pedalinin altindaki o yuvarlak seyi biraz cevirince duzeliyor. 2 gin sonra tekrar yine. Bu clio yu yeni aldim 2 gunde biktirdi once arka koltuk du aldi arka stopdan mis 2 gun ugrastim bulmak icin simdide bu sorun. Kesin cozen varsa bir yardim lutfen
YanıtlaSilgaz pedalı söketini iptal ettirip direk bağlantı yaptırın sorun düzelecek
YanıtlaSilgaz pedalının o arada söket var söketi söküp kabloları di
Silrek birbirine bağladılarmı arıza bir daha yapmıyor
Arkadaslar bende de 2003 kangoda aybi sorun vardı 3 aydir bir türlü duzeltememistik bugün tekrar baska bir ustaya gosterdik beyne giden bir kaplo kopukmus ondan dolayi yapiyormus kabloyu yeniledik düzeldi sıkıntı yok bende soruna çözüm ararken burdakileri gördüm belki cozemeyenlere yardimim dokunur diye yaziyorum iyi günler
YanıtlaSilmrb. sorunu elektirikçi mi buldu. Ben mersindeyim ama bir kaç elektirikçiye gösterdim dünyadan bir haberler. Beyinci dedikleri elektirikçiler var onlara mı gitmek lazım.
Sil2004 1.2 benzinli clio aracımda da aynı sorumu yaşıyorum özellikle soğuk havalarda yapıyor aracı istop edip çalıştırınca bir süreliğine düzeliyor sonra tekrar yapıyor ne yapmam gerek bu sorun için kesin nasıl çözülür
YanıtlaSilmerhabalar arkadaşım aynı model 1.2 benzinli araca sahibim aynı sorunu bende yaşadım renault yetkili servise gittim enjeksyon soketinde sıkıntı var dediler lehimleme ve temizleme yapıp taktılar 20 gündür problemsiz kullanıyorum 100 tl ye mal oldu
Silfatih bey hangi şehirdesiniz
SilBursa Karacabey Renault servisi kınacı otomatik de yaptırdım mesajı ilk yazdığım günden beri hiç bir sorun yaşamadım daha
Silhocam aynı araçtan kullanıyorum sorunu bende yaşadım çözümünü yazıyorum, araç arıza cihazına bağlandığında pedal potansiyometre diye arıza verir. debriyaj pedalının üstüne doğru bakarsanız bir soket olacak o soketi söküp iyice sıkı takıp orada sol tarafında demir gibbi brşey var oraya sıkıca plastik kelepçe ile sıkıştırılacak ve arıza tespit cihazından arıza silinecek... o soketteki temassızlıktan yapıyor bunu..
YanıtlaSilMerhaba alp24 hocam öncelikle cevabınız için teşekkürederim ben bilgisayara bağlattım gaz kelebeği dediler sorun için ama dediğiniz gibi o soketlerden olabilir bencede eğer becerebilirsem deneyeceğim tekrar teşekkürederim
SilHerkese merhaba bu ışık benim arabadada yanıyor ve yandıktan sonra turbo devreye girmiyor eskisehirde hangi ustaya gittiysem cozulmedi yardım ederseniz çok memnun olurum aracım megane 1 1.9dti turbo dizel
YanıtlaSilHerkese merhaba bu ışık benim arabadada yanıyor ve yandıktan sonra turbo devreye girmiyor eskisehirde hangi ustaya gittiysem cozulmedi yardım ederseniz çok memnun olurum aracım megane 1 1.9dti turbo dizel
YanıtlaSilAynı arza
YanıtlaSilBendede var
Trafik1.9 dci 120 km ye gelince bu ışık yanio ve araç gitmio lütfen yardımcı olun hiç bir tamici çözemio
Abicim az önce yaptk bunu debriyaj in üstünde bir soket var bir elektrikciye git o sana yardımcı olur o soketten erkek ve dişi teller var onları biraz sağ sol yap sorun hallolur daha yeni yaptk bizde de aynısı vardı sorun hemen halloldu biz kendimiz yaptık. Bi dene abicim.
SilEğer sorun duzelirse buradan mesaj atarsanız sevinirim başkaları da faydalansin
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilSelamün aleyküm bu sorun bizde de vardı araç 3.000 deviri geçmiyordu ve bu ışık yaniyodu daha sonra bir Clio sayfasında bu sorunu paylaştım ve çözümü bı abimiz tarafından buldum şimdi debriyaj in üst kısmında küçük soket var onu çıkartıp içindeki dişleri biraz oynattik ve sorun çözüldü kendimiz yaptık bu tamiri .Bu sorunun aynısını yaşayanlar lütfen ilk başta bunu denesin oraya buraya boşu boşuna para vermesin.ustaya ve servise girmeden mutlaka bunu deneyin.
YanıtlaSilArkadaşlar 2013 1.5 dci symbol var bende ekg kalp grafi gibi bi ışık yandı usta partikül temizliği dedi ve yaptık söndü 4 gün ssonra yine yandı. Enjektör beyni diye biçeler söylendi olabilirmi
YanıtlaSilSelam arkadaş benimde seybol aracim var tam 3 yıldır reno servisini mesken yaptim bilgisayara takinca gaz pedalini gosderiyo deyişik yerlerin ariza oldunu gosderiyo vesaire gazpedali degisdi ama ariza lambası sonmedi ara ara ariza lambasi yaniyo tam 3 yıldır araba tazikli su ile yıkadıgın zaman yagmurlu havada yanar bu ariza lambasi şimdi dedigim yerleri yaparsan bu lamba sönecektir arabanın aküsünün yanında siyah kutu var kutuyu ac icinde buyuk beyaz soket var sokti acmak icin önce büyuk sigortalar var üzerinde sigorta yanlarında tirnaklar varbasarak cıkar cıkartıklarini kenara cek alan acık kalacak ve soket fiş gibi birbirinde ayır ve bata temizleyici var onu iyice fıs fıs yap elektirik süpürgesi ile cektir ve cabuk kurur yerlerine tak konta ac bak sönecek yeni cıkan eletironik aracdan anlayan tam usta yok hatta servisde aynı enson bana 4 bin tl masraf cikardi servis elektirik tesisat deyişecek dendi sakın inanma dedin gibi araba su ve oksitlenme yapmis yeya yaglanma gibi oldu icin şase yapıyo dedim yeri temizle arabanda ariza yok birde eksozdan duman cıkıyosa turbo hava aliyo körtapa 3 santim büyuklugunde zamanla çürüyup düşüyo yerinden eyer kendin yapamassan buraya yaz bentelefonla izah ediyim kendin yaparsın zor deyil
SilSelam arkadaş benimde seybol aracim var tam 3 yıldır reno servisini mesken yaptim bilgisayara takinca gaz pedalini gosderiyo deyişik yerlerin ariza oldunu gosderiyo vesaire gazpedali degisdi ama ariza lambası sonmedi ara ara ariza lambasi yaniyo tam 3 yıldır araba tazikli su ile yıkadıgın zaman yagmurlu havada yanar bu ariza lambasi şimdi dedigim yerleri yaparsan bu lamba sönecektir arabanın aküsünün yanında siyah kutu var kutuyu ac icinde buyuk beyaz soket var sokti acmak icin önce büyuk sigortalar var üzerinde sigorta yanlarında tirnaklar varbasarak cıkar cıkartıklarini kenara cek alan acık kalacak ve soket fiş gibi birbirinde ayır ve bata temizleyici var onu iyice fıs fıs yap elektirik süpürgesi ile cektir ve cabuk kurur yerlerine tak konta ac bak sönecek yeni cıkan eletironik aracdan anlayan tam usta yok hatta servisde aynı enson bana 4 bin tl masraf cikardi servis elektirik tesisat deyişecek dendi sakın inanma dedin gibi araba su ve oksitlenme yapmis yeya yaglanma gibi oldu icin şase yapıyo dedim yeri temizle arabanda ariza yok birde eksozdan duman cıkıyosa turbo hava aliyo körtapa 3 santim büyuklugunde zamanla çürüyup düşüyo yerinden eyer kendin yapamassan buraya yaz bentelefonla izah ediyim kendin yaparsın zor deyil
SilPolat Abim tlf no verirmisiniz sizinle görüşeyim 0535 651 1937
Silhayırlı günler diliyorum herkese . aynı sorun bendede var araç seyir halindeyken yanıyor bu arıza ışıgı ıık yanınca araç gaz yemiyor kontagı kapatıp açmayınca düzelmiyor sadece bir ustaya sordum bu sorunu gaz sensörü degişmesi lazım dedi fiyatını sordum 150 dediler yinede düzen tutmaz diye yaptırmadım yaptırmalımıydım sizce sorun gaz sensöründmidir
YanıtlaSilBu sorun bende de var yaptırdınizmi
Silİyi.günler bendede 2005 fabia Tdı var. Araç ilk bikaç ay önce aracımı çalıştırıp gaz pedalına bastığım anda kızdırma lambası yandı aracı vitese takıp az bi gittiğim andada yaklaşık 15 km hıza geçtiğimde gazdan kesildi geri viteste sıkıntı yok gayet randımanlı. Ustaya götürdüğümde bilgisayar gaz pedalı arızası gösterdi ancak elinde yoktu o ara çıkarıp geri taktı ve düzeldi 2 ay sonra tekrar aynısı oldu 2 gün araç yerinde durdu hiç bakmadım sonra baktığımda kendi kendine düzeldi. Şimdi bugün tekrar yaptı geçici bir süre arhavide yim imkanlar kısıtlı 3 hafta sonrada 1000 km yol yapıcam bu arabayla ne yapmam gerek acaba teşekkürler
YanıtlaSilİyi günler 2011 1.5 dizel sembol bu lamba bendede takıntı oldu aracı alalı 5 ay oldu aldığımdan beri ara ara hareket halinde yanio ısıtma lambası geçen ustaya götürdüm gaz pedalindaki sensorsen dedi ama degistirmedim temizledi yaklaşık 20 gündür yanmiodu dün yandi gene ne yapmalıyım Teşekkürler
YanıtlaSilArkadaşlar bursa da Karakaş oto elektro var k.sanayide 5 dakikada çözdü sorunu bir lehimle
YanıtlaSilArkadaşlar bursa da Karakaş oto elektro var k.sanayide 5 dakikada çözdü sorunu bir lehimle
YanıtlaSilNereye lehim atti
Silüstadlar bende 2005 1.5 kangoo var bende yaklaşık 1 haftadır üstteki 2 ışıkla beraber stop ışığı yanıyor. Araba vitesteyken 3 ışık yanıp yanıp sönüyor 3-5 saniye kadar. Ama aracın çekişinde, devrinde hiç bir sıkıntı yok. Nedendir anlamadım :(
YanıtlaSilMerhaba
YanıtlaSilAynı sorun bendede var bujiler dedğişti buji kabloları değişti duzelmedi şimdi bobin değişmesi lazım diyolar ne yapmalıyım değişirse düzelir mi acaba
Ben çözümü buldum tekrar ediyor ama aynen şöyle sağa yanaşın dörtlüyü yakın kontağı kapatıp 10 sn snr çalıştırın ışık sönecek mutlu günler
YanıtlaSilmalisef kapıda sabaha kadar duruyo daha kontağı açınca yanıyo dediğinide yaptım fark etmiyo sürekli yanıyo en son yaktıracak kendini araba :)
YanıtlaSilbenim laguna 2 de var ayni sorun araba 1 marsta bu arizayi veriyo pedal pasmiyo rolanti 2binde calisiyo stop ediyorum gene calstiriyorum hersey bormal isik falan kayboluyo pedal basiyo
YanıtlaSilClio 2 aracimda da ayni sorun var ara ara yapiyor kalici çözüm bulan kimse yok mu ?
YanıtlaSilClio 2 aracimda da ayni sorun var ara ara yapiyor kalici çözüm bulan kimse yok mu ?
YanıtlaSilArkadaşlar kalıcı çözümü söylüyorum.Bende 2010 1.5 dci symbol var, aynı arıza benim başımada geldi ve ben sorunu çözdüm.Gaz pedalının arkasında gaz soketi var bu soketin üstündeki pillerin sıkışması gerekiyor gevşediği için arıza veriyo.Herhangi bir ustadan bu soket pillerini sıkıştırmasını söyleyin hiçbir sorun kalmaz...Herkese kazasız günler dilerim
YanıtlaSilArkadaşlar aynı ışık benim araçta yanmaya başladı ne yapmam lazım
YanıtlaSilDEBRIYAJ pedalının arkasında soket var onu sıkılattir %100 işe yariyo
Sil1- Bujiler kirlenmiş veya porseleni kırılmıştır, ilgili bahse bak.
YanıtlaSil2- Buji kabloları arızalıdır, ilgili bahse bak.
3- Akü gerilimi düşüktür, ilgili bahse bak.
4- Şarj dinamosu gerilimi düşüktür, îlgili bahse bak.
5- Platinler yanmış veya meme yapışmıştır, ilgili bahse bak.
6- Platin ayarları yanlıştır, ilgili bahse bak.
7- Kondansatör (meksefe) arızalıdır, ilgili bahse bak.
8- Bir veya bir kaç silindirde ateşleme zayıftır veya yoktur.
9- Distribütör kapağı veyahut makarası arızalıdır.
10- Birinci devrede direnç yahut zaman zaman birleşip ayrılan bağlantı vardır.
11- Birinci devre akımı zaman zaman kısa devre yapmaktadır.
12- İkinci devrede direnç yahut zayıf bir bağlantı vardır.
13- İkinci devrede tesadüfi kısa devre meydana gelmektedir.
14- Silindir kapak contası patlamıştır. Patlak, bitişik silindirler arasındaysa dikkati çekebilir.
15- Supaplar sıkışmıştır.
16- Hidrolik supap iticileri supapların kapanmasına mani oluyor.
17- Supap yayları kırıktır.
18- Emme manifoldu contasında hava kaçağı vardır.
19- Hava benzin karışımı çok zengin yahut fakir olmaktadır.
20- Buji kabloları; muhafaza borusunda kısa devre yapmaktadır. Yahut adı geçen boru iyice şasilenmemiştir.
2005 clio 1.2 gaz yememe var araç yolda kesiklik yapıyor..yüksek viteste sıkıntı yok...enjeksiyon temizliği yapıldı sıkıntı yok...arıza için hemen servise gidip parça değişimine müsade etmeyin.100 bin km üzerindeki araçlarda kesinlikle yapılmalı arızayı beklemeye gerek yok
YanıtlaSilsilkeleme varsa buji+buji kablosu değişmeli sorun yine devam ediyorsa ateşleme bobini değişecek...artık uzman olduk.tamirciler bedevadan millete parça aldırıp dururlar.
YanıtlaSilBendede bu sorun vardi ya 2 gundur arac yurumuyo 1. Ve 2. Viteste silkeliyodu neyseki bugun isik sondu ustaya sorduk gaz pedalindan dedi degistirelim dedi yok dedim. İnsallah bidaha yanmaz benden tavsiye isiklariniz sonmeden aracinizi calistirmayin
YanıtlaSilusta aynı sekılde gecen gun benmkıde yandı ustaya giderken sondu. yinede sordk ustaya bilgisayarı bagladı pedaldan dedi tamam dedik cıktık.2 gun sonra tekrar yandı simdi ustaya gidicem tekrar
SilAyni problem bende bugün oldu kimse bulamıyor . 16 . 16 valf sahibiyim benzinli araba nasıl kızdırma bujusini yakıyor anlamadım kontağı kapatıp açmadan düzelmiyor araba gaz yemiyor sorunu buldunuzmu
Silbeyler bende de aynı sorun var dikkat ettim kışın oluyor sadece bu sorun yani havalar soğuduğunda bu soruna 3 şeyin sebep olacağını düşünüyorum en azından benimkisine öyle 1. kızdırma bujisi arızalı değişimi gerekiyor. 2. benzin deposunda pislik var benzin dibe yaklaşınca onlardan dolayı oluyor. 3. elektrik sisteminde sorun var ilk olarak aküye bak.
YanıtlaSil3000 devirden sonra gaz kesiyordu 140 liralık bir parçayla is tamam şimdi devir gidebildiği yere kadar gidiyor 0532 248 07 46
YanıtlaSilMerhaba 99 cliom vardı bende de aynı sorun oldu her gittiğim usta bir parçayı değiştiriyo artık bende ustalaşmaya başlamıştım kimi pedal diyo kimi ateşleme bobini kimi buji kimi kabloları kimisi beyin kimisi sibap yakmışsın kimi conta yakmışsın diyen bile oldu bir dünya masrafım oldu sonuç olarak arıza enjektör bir de akuye kısa devre varmış bir ostimde bir usta tak diye bildi 80 liraya hLletti şimdi cak şukur canavar gibi bir aydır
YanıtlaSilUstanız kim acaba belki banada yardımcı olabilir
SilMerhaba ,
YanıtlaSilAynı sorun benim aracımda da vardı. 2012 model symbol . Aracı bir kere vurdurdum. Triger setinin alt kısmında dişli kırılmış. Arıza ışığı ondan yanmış. Araçla giderken sanki fren yapıyormuşum gibi araç kendi kendine yavaşlıyordu. Sorun ortadan kalktı . Eğer çözüm bulamamış arkadaşlar varsa araçlarını daha önce vurdurdularsa bir baktırsınlar.
merhabalar,
YanıtlaSilyeni bir araç aldım bende 2017 kasımda, 2015 clio hb 1,2 16V. arabayı aldım, eve gelirken bir kaç kez stop ettirdim. önce enjeksiyon lambası dedikleri, yaya benzer ışık yandı, arkasından da motor arıza ışığı. hemen ustaya götürmedim, bir süre takip ettim. aracı çok dikkatli kullanınca, enjeksiyon lambasını bir kaç gün üstüste yakmayınca motor arıza kendiliğinden sönüyor, sorun yokmuş gibi davranıyor, ne zaman aracı zorlarsam ya da ekstra bir durumla karşılaşırsam önce enjeksiyon sonra motor arıza lambaları yanıyordu. bi de dikkat ettim, bu lambanın yandığı nokta benim debriyaja bastığım noktada oluyordu. araçta ortaya çıkan sorun da enjeksiyon lambası yanınca "limp mode" adı verilen, aracın motorunun hasar görmemesi için kendi kendini korumaya alması, 3000 devirden sonra gazı otomatik kesmesi idi. bir sefer dik yokuşta kaldım bu yüzden hatta, 3000 i geçemeyince 1. viteste araç güçten düştü ve kaldı.
her neyse, epeyce internet araştırmasından sonra anladım ki bu sorunun tek sebebi yok, her gidilen usta da tek tek gezdiriyor. ben de direk izmir renault yetkili servisinden randevu aldım oraya götürdüm aracı. pahalı mahalı, doğru dürüst yapılsın dedim. ilk incelemede geriye dönük bilgisayar kayıtlarına baktılar, "debriyaj ile vites kutusu arasında bir devre var, orada sıkıntı" dediler. peki dedim bu hata sadece bu mu yoksa kronik sorunmu, adam beni tersledi. "ne alakası var abi, o ışık bizim arıza lambamız. o yanıyosa araba sana sıkıntı var tamire götür diyodur. birden fazla sebebi var o ışığın yanmasının, seninki debriyaj gaz arasındaki devre" dedi. onu değiştirdikten sonra ne olur ne olmaz bujileri de yenilettim.
bu olaydan sonra hasarın neden olmuş olabileceğini sordum, o da "araç küçük. debriyajın üzerindeki tellere ayağınla dokunuyosan sıkıntı olur ona dikkat et" dedi. anlamadım tam ne dediğini ama bir sefer yanlışlıkla vites değiştirirken ayağımın ucu debriyajın üzerindeki soketlere çarptı. tak diye yandı enjeksiyon, hemen arkasından da motor arıza. çektim kenara kurcaladım biraz debriyajın üstündeki soketleri, çıkardım taktım filan 1 gün sonra motor arıza söndü, o gün bugün de yaklaşık 2 aydır arabada tık yok.
demem o ki, debriyajın üzerindeki soketlere çok dikkat edin. ayağınızı oraya değdirmemeye çalışın. hem clio larda hem symbol lerde en ciddi sıkıntı buymuş servisin dediğine göre. bi de bahsettiğim debriyaj-gaz arasındaki devre, araç 10 yılı geçkin olduğu için kendi fabrikasında da üretilmiyormuş. çıkma ya da yan sanayi bulunabiliyor.
Sembol 1.5dci 2012 model aracımda yağmurlu bir günde kızdırma bujisi lambası yandı aracı biraz kullandım söndü arabamı yıkattım tekrar yandı bunun suyla ilgili olduğunu düşündüm biraz araştırmayla sigorta kutusunun altındaki sokete su girdiğinde bu arızayı verdiğini anladım sigorta kutusunun üstünü köpükle kapattım birdaha problem yaşamadım bu arada lamba yandığında gaz pedalı potansiyometreesi hatası veriyodu
YanıtlaSilarkadaslar yaklasik 2 haftadir ayni sorun bende de var gaz kelebegini temizlettimn bir sure sondu sonra yine yandi izmir de bu isi cozebilecek bir usta taniyan var mi?
YanıtlaSilYağmur veya oto yıkama dan sonra olup olmadığını araştır sigorta kutusunun altındaki soketi kontrol et ıslaklık belli oluyo oraya su girdiğinde pedal potansiyometresine 12v gitmiyo ve sorun oluyo problemin su ise sigorta kusunun üstüne gelecek şekilde kaputla çamurluk arasından giren suyu engelle sorun çözülür bende yıkamadan sonra oldu motor ısındıktan sonra suda buhar oldu sorun kalktı böyle anladım bazı elektrikçiler soketi kesip direk lehimliyolarmış ve kabloları ayrı ayrı daralan makoronla yalıtıyolarmış du etkilemiyomuş
SilMotor müşirini değiştirin sorun biter
YanıtlaSil2003 model 1.4 16v clio aracımda bu ısık yandı gaz pedalı çalısmıyor araç kendi kendine 2000 devirde gaz veriyodu soketleri kurcalarken düzeldi ama bidaha yapacak arzayı varmı çözüm bulan? Bilgisayarda gaz pedalı potansiyometresi diyo değiştim yine aynısı oldu kendi kendine gaz veriyo pedal çalısmıyo
YanıtlaSilSa kardes no ver konusalim acil
SilBerk tel verirmisin kardesim bendede aynisi oldu
SilHocam durduk yere symbol 2014 model aracimda kalp ritmi gibi olan hata cikti ne yapmam gerikiyor bi bilgi verirseniz
YanıtlaSilBenimde 2003 model cliom var o arza ışığı yaniyo bir türlü arzasını bulamadılar arabada deyismedik bir sey kalmadı cihaza bağlıyolar her seferinde farklı arza çıkıyor yani neden arza lambası yanıyor bilgilendirirseniz sevinirim aracın gidişindede hicbir sıkıntı yok
YanıtlaSilbenım de 2005 kangomda aynı sorun vardı ben 2 ay ugrastım sonunda hallettım. öncelikle belkı ne alaka dıyeceksın ama arka stoplarını kontrol ettır mutlaka bırısınde şase alma sorunu vardır bunu hallettıkten sonra potansıyo metre denılen parcanın içine giren soketın kablosunu yenıle. ben aracın beynıne baktırdım gaz pedalı kople değişti olmadı konsolun ıcınde bı beyın daha var ona da baktırdım o da olması en son bu yontemle çözdum bu yontemı de forumun bırınde okumustum o arkadasta 1 yıl ugrasmıs en son elektrıkcının bırı arka stopları kontrol ettıkten sonra sorun kendılıgınden kalkmış ben arabamı hurdaya vermeyı bıle düşünüyodum zaten max 5 km gıde bılıyodum hemen lamba yanıyodu. sert fren yaptıgımda özellikle yanıyodu. bazen frene bastıgımda sis lambası ekranda yanıyodu bence bı dene derım...
Silbenım de 2005 kangomda aynı sorun vardı ben 2 ay ugrastım sonunda hallettım. öncelikle belkı ne alaka dıyeceksın ama arka stoplarını kontrol ettır mutlaka bırısınde şase alma sorunu vardır bunu hallettıkten sonra potansıyo metre denılen parcanın içine giren soketın kablosunu yenıle. ben aracın beynıne baktırdım gaz pedalı kople değişti olmadı konsolun ıcınde bı beyın daha var ona da baktırdım o da olması en son bu yontemle çözdum bu yontemı de forumun bırınde okumustum o arkadasta 1 yıl ugrasmıs en son elektrıkcının bırı arka stopları kontrol ettıkten sonra sorun kendılıgınden kalkmış ben arabamı hurdaya vermeyı bıle düşünüyodum zaten max 5 km gıde bılıyodum hemen lamba yanıyodu. sert fren yaptıgımda özellikle yanıyodu. bazen frene bastıgımda sis lambası ekranda yanıyodu bence bı dene derım.
YanıtlaSilarkadaslar bosuna kendinizi yormayin ayni dert bende var firen musuru degis yola devam musur soket ufak bi nem alsa bile bu sorunu vercek kontak kapatip acmaya devam
YanıtlaSilArkadaşlar Cliolarda ön kaputun su sızdırma sorunu oluyor. Kaput içeriye su alıyor. İçeriye giren su da beyne ve sigorta kutusuna giriyor. Bunun sonucu olarak sigorta kutusunda ve beyinde kısa devre ve yanmalar meydana geliyor, araba aptallaşıyor. Öncelikle aracın sigorta kutusunu temizlettirin. Muhtemelen sigorta kutusundaki soketlerin altında su kalıntısı çıkacaktır. Olmazsa bildiğiniz iyi bir beyinciye beyni açtırıp bakımını/temizliğini yaptırın. Ayrıca bazı arkadaşlar sorunu önemsiz olarak görüyorlar; ancak bu sorun bir süre sonra beynin, elektrik sisteminin ve dolayısıyla aracın yanmasına neden olacaktır. Dikkat etmek gerek. İhmale gelmez.
YanıtlaSilFren musurunden yapıyor değiştirin
YanıtlaSilArkadaşlar symbollerde 130 dan sonra araba gitmiyodu turbo valfi değişti düzeldi
YanıtlaSil2003 model megan 1 1.9 dizel aracımda gaza bastığımda bu ışık yanıyor ve araba gaza sonuna kadar basmama rağmen 1200 devri geçmiyor.
YanıtlaSilMuğla Bodrum'da bir aksam yolda giderken bu ariza ışıgı ile tanıştım. Ertesi günde uzun yola cikacagim. Google'dan bir tane Reno servis buldum,götürdüm. Usta bilgisayara baglamak lazim derdi buyuk olabilir dedi ama bende yok başka bir servise yönlendirdi. O servise gittim. Adam bilgisayara baglarim ama yaptirmazsan 200 tl alirim dedi. Yok kardes sagol dedim ciktim. Gezinirken taksi duragi gordum,soforlere guvenilir bir servis sordum. Sag olsunlar beni bir tamirciye yonlendirdiler. Servis,butun Bodrum'un taksilerine bakan yermis. Anlattim derdimi. Usta ciragina birseyler soyledi,cocuk gaz pedali ile birseyler yapti,abi bunlar kirleniyor zamanla bu arizayi yapiyor dedi. Deneme turu yaptim yanmadi. Nedir borcum dedim,yok abi birsey istemez dedi gonderdi. 6 aydir yanmiyordu,gecen Pazar yine yandi. Muhtemelen yine soketle alakali bir dert oldu. Clio 2 1.2 2004Model
YanıtlaSilMerhaba bendede 2012 1.5 sembol var ayni sorunu yaşadım ama çok şükür fazla para kaptırmadan sorunumu bursa otosanayi de keskin kurtlar (cemal usta) 10 dkkada çözdü.direksiyon kutusunun altındaki kabloları temizle di saglamlastirdi sorun gitti. Yoksa en az 1500 lira param gidecekti yok gaz kelebeği yok gaz müşürü her şeyi değişmek istediler ma doğru yere gittiğim için bunların hiçbirine gerek kalmadan sorun çözüldü İyi günler
YanıtlaSilAynı şekilde ben de sorunu pedalların altındaki soketten düzelttim.isteyen olursa usta yaparken video çektim YouTube a yüklerim
YanıtlaSilmerhaba aynı sorun bende de var. Renault symboll 2011 1.2. yardımcı olur musun
SilUstam tel verebilirmisin
YanıtlaSilAynı sorun bendede var aracı bilgisayara taktik hiç bir arıza gözükmüyo...gaz pedalini sok sokete hava tutup biraz wd 40 sıkıp yerine tak dediler ustaya taktik parçayı araba normale döndü ama gaz pedalına bastığın zaman ciirrrrttt diye ses yapiyo gaz pedalı sertleşti
YanıtlaSil2010 dacia sandero 1,5 dizel aracıma arife günü bakım yaptım gaz kelebeği temizlendi gece de yola çıktım bir aracı sollarken biraz yüklendim araca o malum ışık yandı araç çekişi düştü turbo devreye girmedi falan yaylaya zor artım gece kendimi. Kurbanı kestikten sonra bir arabaya bir bakim dedim hava filtresinin altından turbo hava giriş borusunun üzerinden çıkan küçük bir hortum hava akış sensörüne bağlı bu hortumu takmayı unutmuşuz seňsör hava akışı görmeyince koruma moduna geçiyormuş hortumu taktım yerine düzeldi. Yazılarınızın bana yardımı oldu umarım benim yazımında sizlere yardımı olur iyi bayramlar
YanıtlaSilbenim aracımda da aynı sorun var.beyni açıp lehim yaptılar.7 ay sonra tekrar yaptı.soket değişti 2 ay sonra yaptı.şimdi hararet stop ve arıza ışığı çalıştırdıktan sonra bir kaç saniye yanıp sönüyor.
YanıtlaSilArkadaşlar ilk bahsedilen arıza ile bende karşılaştım elektrikcim akü yanındaki sigorta kutusundaki rolelerin oksit yaptığını söyledi temizledi sorun çözüldü ışık söndü
YanıtlaSilArkadaslar seymbol arıza lambanin yanma sebebi bendede var gaz pedalını servis deyisdi ama duzelmedi arizayi kendim bulmam lazım dedim ve boldum akunun yanında sgorta kutusu var onun icinde iki soket var onun kucuk olani gevseme yapiyor sorun kucuk sokette onun temizleyin iyi sikistirin gaz pedalini devami orasi makinaya baglayınca gaz peda arizasi verir oysa akünün yanindaki kutunun icinde kucuk elektirik soketi var arıza orasi
YanıtlaSilKardeş beni ara sana sıkıntıyı söylüyüm numaram 0532 167 02 49
YanıtlaSilKardeş gaz pedalının üstündeki sokete baktır temazsızlık yapar elini vur araç çalışırken düzelir
YanıtlaSilNumaram bu 0532 167 02 49
YanıtlaSilMrb arkadaşlar 2011 1.5 dizel symbol aracım gazı kendi kendine verdi 6000 devire kadar çıktı anahtardan istop ettim düzeldi 2 ay ustaya gittim alarmı sildi olunca gel dedi yine gazladı 4000 devire çıktı kendi kendine pedal sensörümü acaba bu sorunu düzelten varmı
YanıtlaSil